あなたの想いやアイディアを形にしませんか?
2021年4月に「外国人学生と日本人学生がここで出会い,絆を深め,共にまだ見ぬ未来を生み出そう」というブランドコンセプトをもとに,Taki Plaza が完成しました。東京工業大学学生支援センター未来人材育成部門・学務部学生支援課では,一般社団法人蔵前工業会と共催し,Taki Plaza を拠点として,新たな活動に取り組む東工大生を応援するプロジェクトを立ち上げました。当プロジェクトは,あえて,既に活動実績がある既存の公認サークルや団体より,新規の取り組みを優先して支援したいと考えています。どんな小さいことでもよいので,「想い・アイディア」があり,それを実現してみたい気持ちがある皆さんの「創造チャレンジ」「最初の小さな第一歩」を応援します。学生時代に自分の想いをゼロから小さな形にしてみる体験をすることが,みなさんの未来の活躍につながります。
ぜひ,積極的に応募を検討してください。
今回は2022年度(第2期)の募集となります。
We encourage you to bring your ideas and thoughts to life, no matter how small they are. We support your creative challenges; the first step in bringing your ideas and thoughts toward realization. The experience of transforming these ideas to their beginning stages of reality during your campus life will lead you to perform outstandingly in your field in the future.
We recommend you to consider this opportunity and apply!
This recruitment is for the second term of this project.
-
対象となる活動
Target activities
-
下記のすべてを満たす活動であること。
1)東工大学生が自ら計画から実施までを行う活動であること。
2)原則,2名以上の東工大学生で構成されるグループにより行われる活動であること。
3)特定の政治的思想,宗教の宣伝・普及等を目的とするものでないこと。
4)指導教員から指導を受けている最中の研究ではないこと。
Your activity must meet all of the following requirements.
1) It is an activity that Tokyo Tech students carry out from planning to implementation by themselves.
2) It is an activity that is carried out by a group consisting of at least 2 members of Tokyo Tech students, in principle.
3) It is not intended to promote or disseminate a specific political idea or religion.
4) It is not a project that a faculty member has been supervising.
-
応援期間
Support period
-
2022 年 9月 1 日から 2023年 3 月 31 日まで
From September 1, 2022 to March 31, 2023
-
応援内容
Support content
-
1)1プロジェクトにつき,最大 100 万円の支援。
来年度の活動継続を希望する場合は,来年度募集のプロジェクトに応募することも可能である。使途は原則,必要な物品(原則として消耗品に限る),旅費,および学外の方への謝金に限る。
※申請額が支援決定額になるとは限らない。
2)Taki Plaza 地下1階学生支援センターミーティングルームの利用。
(共用スペースを予約して利用可能とする。ミーティングでの利用のみ可能。)
3)チラシやポスターの印刷。
4)学生支援センター未来人材育成部門所有の物品貸し出し。
5)学生支援センター未来人材育成部門自律支援実施委員会教員への相談。
1) Support of up to 1 million yen per project.
If you wish to continue your activities next year, please apply for the project that would be announced next year. In principle, the grant has to be used for necessary items (limited to consumables), travel expenses, and rewards to non-Tokyo Tech members.
*The amount applied is subject to change during screening process.
2) The use of Taki Plaza B1 Student Support Center Meeting Room
(Reserve a common space for use. Only available for meetings.)
3) Printing of leaflets and posters
4) The use of items which Student Success Support Section, Student Support Center owns
5) The consultation with the faculty of Student Success Support Section, Student Support Center
-
応募資格
Qualification requirements
-
下記のすべてを満たしていること。
1) 応募及び活動完了の時点で,東京工業大学の学士課程学生又は大学院生(非正規課程学生を除く)であること。
2) 国籍不問(但し,応募書類一式を日本語または英語で作成し,審査プレゼンを日本語または英語で行うことが出来る者。)
All of the following must be met.v
1) Being a bachelor's or graduate student (excluding non-regular students) of Tokyo Institute of Technology at the time of application and completion of activities.
2) Regardless of nationality (However, those who can prepare a set of application documents in Japanese or English and make a screening presentation in Japanese or English)
-
応募締切
Application submission deadline
-
2022年7月20日(水)
July 20,2022
-
応募方法
Application method
-
グループの代表者が助成申請書(別紙様式)を作成し,7月20日(水)必着で,学生支援センター未来人材育成部門にメール添付で提出する。
提出先メールアドレス:
Email:sss-project@jim.titech.ac.jp
The representative of the group will prepare a grant application (attached form) and submit it by e-mail to Student Success Support Section, Student Support Center, Tokyo Institute of Technology by July 20 (Wednesday).
Submission email address:
Email: sss-project@jim.titech.ac.jp
-
実施報告
Implementation report
-
採択されたグループの代表者は,
・学生支援センター未来人材育成部門へ定期的な活動報告をおこなうこと。
・最終報告会に参加して成果発表をおこなうこと(2023年 5 月開催予定)。
・支援金使途について,中間報告を2022年12月20日(火)までに,最終報告を2023年3月15日(水)まで所定様式に則り提出すること。(使用経費の領収書提出必須)。
・支援額を全額使わなかった場合は返却すること。
上記の実施がない場合,次年度以降,プロジェクトへの応募を認めない。
The representative of the adopted groups will need to do the followings:
・ Submit the implementation report regularly.
・ Make a final presentation of your project (scheduled to be held in May 2023).
・ Submit the interim expense report due on December 20, 2022 and the annual one due on March 15, 2023. (Required to submit all the receipts for the expenses.)
・ If you do not use the full amount of support, you will need to return the rest of the grant.
・ If the above is not implemented, applications for the project will not be accepted from the next fiscal year onwards.
-
今後のスケジュール
Schedule of the application
-
7月 20日(水) 申請書提出〆切
8 月25日(木)プレゼン審査
8月下旬 採択結果通知
書類審査の結果は未来人材応援プロジェクト審査委員会が決定し,学生支援センターを通じて応募者に通知する。
プレゼン審査の実施時間は,書類審査通過者に別途連絡する。
July 20 (Wednesday) Application deadline
August 25(Thursday) Presentation Examination
Result will be informed in the late August.
-
審査基準
Examination criteria
-
・新規性が認められるか。
・「最初の一歩」を踏み出す意欲が感じられるか。
・アイディア実現のための具体的な道筋が考えられているか。
・実現可能性が期待されるか。
・チームメンバーや企画内容などに「多様性」の要素が含まれることが推奨される。
・Originality of the project
・ Does the person or the team is/are motivated to take the “first step”?
・ Is there a strategic process for thinking (specific paths for realization)?
・ Is it expected to be feasible?
・ Are the elements of "diversity" are included in the team members and the content of the project?
審査について
2022年8月25日(木)プレゼン審査を実施し、採択結果を通知しました。
最終報告会を開催しました
Students give final presentations at Future Creation Challenge contest RSS